Otse põhisisu juurde

Vanast meediast uude

Valdkond, mis sarnaselt tehnoloogiasektoriga ajast alati sammukese ees püüab olla, on moetööstus. Ja et sellega toime tulla, ollakse seal ka üsna altis tehnoloogiauuendusi kasutusele võtma.

Kui Bella Hadidile 2022. aasta Pariisi moenädalatel kleit selga pihustati, teadsid sellest hetkega moegurmaanid üle maailma. Väikese viivitusega jõudis uudis ka Eesti (trüki)meediasse (Postimees, Kroonika). Kanal, mis mulle seda uudist tüütuseni ja iga nurga alt serveeris, oli ajakirja Vogue Instagrami konto.

Vogue on kord kuus ilmuv Ameerika moe- ja elustiiliajakiri, mis alustas 1892. aastal küll nädalalehena. Aastal 1916 hakkas ilmuma British Vogue, ajakirja Suurbritannia haru, ning tänaseks on kohalik Vogue olemas Itaaliast Lõuna-Koreani. Aastast 1988 juhib kontserni Anna Wintour, kes ise on tõusnud ajakirjaga võrdselt tugevasse ikoonistaatusesse.

Vogue on kena näide väljaandest, mis alustas küll trükimeedias, kuid on suutnud ajaga kaasas käia ja uue meedia vahendid rakendada. Ajakiri on aktiivne kõigil tähtsamatel platvormidel (TikTok, Instagram, Pinterest, Twitter, Facebook), neil on oma mobiilirakendus ja taskuhääling ning kliendiprogramm. Kui mõndagi neist jälgida, on moeuudised telefonis kohal, kindel see.

Kui nüüd võrrelda võrreldamatut, siis ma ootaks väga, et meie enda kultuurilehtedest (SA Kultuurileht) mõnigi end digimaailma mugavamalt sisse seaks. Sirbi kodulehelt võib lugeda, et raskete aegade tõttu pole neil enam lauatelefoni. Kena, aga mis oleks, kui teeks siis Twitteri konto? Facebookis on neil leht olemas, tõsi, ja nii jõuab see ehk ka mõne uue lugejani. Sirp kirjutab ometi tarkadel ja olulistel teemadel, oleks hea, kui nendele mõttekäikudele ka veebis rohkem kõlapinda saaks anda.


Mõned viited

  1. www.vogue.com
  2. https://sirp.ee/
  3. https://www.kl.ee/
  4. https://naine.postimees.ee/7617752/lummav-vaatepilt-supermodell-bella-hadidile-ehitati-laval-kleit-selga

Kommentaarid